6/05/2015

Min dag på hällen



Min dag på Hällen
Den 24/9-2012 var jag och min klass 7D på ett ställe i Ingarö som heter Hällen. Man skulle komma till skolan 08:10 vi skulle mötas i glaskorridoren, två av faddrarna var redan där sen kom den tredje som heter Ines, vi möte den fjärde på vägen dit.
Vi gick på buss 474 vid Nacka trafikplats. Men på mitten av hela färden kom vår lärare på att vi tog fel buss. Vi skulle ha tagit 467 bussen, så vi fick gå av där bussen 467 var. Vi gick på bussen och åkte tillbaka hälften av vägen.
När vi gick av vid den busshållplatsen vi skulle gå av vid fanns det ingen där bara bilar som körde förbi. Vi gick på vägen in i skogen. Det luktade natur och det kändes lite kallt men det var ganska skönt (fast jag själv skulle vilja att det spöregnade).
Vi gick längs stigen och fick syn på Hanna mitt på vägen när hon kom ut ur sin bil med en vit kartong. När vi kom fram till stugan så fick vi sitta ner och lyssna på Skolvärdinnan om vem som skulle göra vad. Sen så fick faddrarna presentera sig. Efter att de presenterade sig så kom jag faktiskt inte ihåg om vi fick gå till ängen först eller titta runt först. 
Men när vi tittade runt så såg vi en gunga som många kunde sitta på (Jag vet inte vad det heter.) och så satte Några av tjejerna ner sig och tog bilder osv.
Och när det handlar om faddrarna med deras ”lekar” så fick vi först spela knuten där man skulle blunda och ta någons hand och så blir det en knut så ska man göra upp knuten utan att släppa händerna. Sen fick vi köra hoppa säck men så klart blev det hoppa sopsäck, sen körde vi en lek som jag inte kommer ihåg vad det heter men man ska ta en pinne och snurra runt 20 varv (dock blev det bara 15 varv) sen skulle man doppa huvudet i vattnet för att man skulle med munnen ta upp ett äpple från hinken med vattnet. Sen skulle man springa vidare med pinnen till stolen med vetemjöl och hitta bil godiset i den med munnen också. Sen skulle man snurra 20 (15 dock) och så ska man springa tillbaka och ge pinnen till det nästa person. Men dock så spelade nästan ingen ca 5 personer var det som spelade.
Sen fick man göra lite fritt. Några paddlade, några tog det lite lugnt eller/och gungade på gungorna vid stranden. Nazdar, Alexandra och Joel tar hand om lunchen. Till lunch fick vi kycklingbullar med makaroner och sallad till dricka fick vi saft.
Efter det fick vi vår efterrätt som Hanna hade med sig i den vita kartongen. Det var små cupcakes med lingon sylt i mitten, sen fick några andra diska.

0 件のコメント:

コメントを投稿