11/28/2011

efter ett tag

Jag vill att Sora skulle vara här!! 
.....




                     Om världen skulle gå under nu skulle jag i alla fall vilja vara med min kära vän Sora!
Dagarna flyger förbi som vinden. Min mormor gick just bort för en vecka sen.
Jag visste att hon inte skulle överleva men varför gör det fortfarande ont?
De dagar som jag bara inte brydde mig om, jag ångrar att jag inte va där! Se någon man älskar vissna bort...allt gör bara ont.
Sitter på fönsterkanten lyssnar på zakurogata no yuuutsuby The GazettE...Jag och min mormor tillsammans brukade vi alltid lyssna till denna sång tillsammans hon var(är) glad att jag väljer min egen väg men nu önskar jag att hon var här...:


Zakurogata no yuuutsu by The GazettE:

"Cry and Cry. When the tears stop, let's keep smiling.

Cry and Cry. If you give me a smile, you'll alwasy be by side.                                                 

The Morning sun that shines through the window seems diffrent from before.

It's probably because i've seen this uneasy feeling before.

When these get - well flowers that sway in the vase wither.

I leave you; I throw away everything and went somewhere far away.

To encourage me, you always joke around.

You kindly care for me more than you do for yourself.

It's painful isn't it? Seeing me like that.

You can be honest and just say you're tired.

You never made an unpleasant face, not once

You simply kindly embraced and cried for me. 

I want to live. I don't want to die. When i think about it, tears overflow. 

I Want to live. I can't do a thing for you. 

I've seem to have fallen asleep for a while.

You left only your scent by me.
There is some uneasiness.
I'm filled with anxiety. Days went by as i waited for you to return.
One memo arrived. It was from you.
By the truth that was writen, I was at a loss for words.
As if i was broken, I cried out.
Cry and Cry. When the tears stop, let's keep smiling.
Cry and Cry If you give me a smile. You'll aways be by side
From inside me, you always watch over me.
When i close my eyes i think of you, I won't forget your smile. 
From now on, I'll live my life looking at the same scenery over and over.

Through the window, the morning sun shines and the seabreeze blows; I fall asleep.
Even if the two of us don't wake up..."
 
Den får mig alltid att gråta även om mormor fortfarande levde.
Jag vill bara ha tillbaka henne!! 
Jag vet att jag inte kan! Men mormor är inte död! Om den som man älskar är död, bara om du kommer ihåg den personen finns den personen alltid med dig!
Bredvid  mitt rum hör jag hur Fjorre gråter. Jag har inte hört henne gråta på länge. Vi alla gråter när man förlorar någon man älskar. 
Men inte jag...Jag vet att mormor inte är död! Hon finns i mitt hjärta och kommer att alltid att finnas! 
Men så klart fäller jag ändå mina tårar. Men jag låter ingen se mig.
Jag vill så gärna bara för ett tag försvinna i min värld.

Nere i vardagsrummet(Vi bor i ett 2 vånings hus):
Mamma satt och tittade på Tv, hon tittade på en komedi men grät ändå.
 

0 件のコメント:

コメントを投稿